Bakdukar........

........ är nu under tillverkning, nya mönster har ritats och broderandet har startats.
Däremellan blir det en del stickande, nu inne på andra ärmen till tröjan.
Fortsatt gråväder, men en stund efter fiskmiddagen som Inga idag serverade, gick jag ut iallafall.
Brydde mig inte om att säga till maken, utan tänkte att det ska jag väl klara själv........
att plocka in trädgårdsmöbler och cyklar för vintern.
Visst gjorde jag det. Jobbigast var att baxa in stenfoten (till parasollen) i glashuset, annars gick det ganska bra om man tog det lugnt och sansat.
Nu får maken ta hand om "Polar'n", borsta av hjulen och ställa in honom i förrådet. Sen även tömma vattnet ur tunnan vid husknuten imorron.
Men nu har han åkt till Tidaholm för bluesmöte och efter detta ska han handla en del livsmedel på COOP, innan han återkommer hem.
Själv får jag ta hand om den utökade träningsvärken (i fåtöljen).......... vilket alltid blir följden av "trädgårdsarbete". För i grunden har jag alltid (som jag brukar beskriver tillståndet) en viss nivå av kronisk sådan. (Artros är kul.....not)
 
 
De sista tomaterna för i år........
 
Här är den första bakduken klar........
 
Torsk i räksås serverade Inga idag......
 
Här är eftermiddagens alster klar......
 
Vinter-idé........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0