Hemleverans.........

.......av en del beställda specialsydda plagg, fick jag idag vid lunchtid.
Det var sömmerskan själv som hade vägarna förbi och lämnade delar i en större beställning av både till mig själv och vissa julklappar.  
Två av dessa plagg är nu på vidare resa (till Stockholm) inför Halloween, tillsammans med lite annat.
Lämnade in det stora brevet under eftermiddagen och skulle samtidigt köpa några häften frimärken.
"Tyvärr" vi har inga häften, kommer imorgon.........sa expediten, hos postombudet.
Ja sånt kan ju hända, men det är inte första, andra, eller ens tredje gången detta händer mig.
Är mera regel än undantag, hos detta ombud........irriterande, men den stackars expediten är ju inte boven, utan affärsinnehavaren som behöver steppa upp med planeringen av sitt uppdrag.
Igår kväll skickade jag också ett argt klagomål till vårdcentralschefen, om de falaktiga sms-en jag fått. Ingen reaktion ännu dock.......
Tanten verkar vara lite argsint och på krigsstigen (eller?)......... ja så kan det bli, om man retar gamla pensionärer.
Till middag serverade Inga rester från frysen, men till kvällen har jag kompensations-köpt grillad kyckling och revben att äta till färska frallor.
 
 
På resande fot.........
 
Nu börjar vår nya, fina, gröna skola bli klar........
 
........med väggdekoration föreställande Jätten Rane och Ransbergs kyrka, från lokal skröna.
 
Nu är traktorn ute och borrar ner snöpinnar.........
 
Jag åt kyckling till frallan........maken föredrar och fick revben.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0