Inga fick ledigt........

.......för maken hade fått i uppdrag att servera lördagsmiddag. 
Vad bjöd då han på kan man undra? Nej det är aldrig någon överraskning..... för då blir det alltid fläskpannkaka.
Jag passade på att ta mig ner till loppisen (i blåsten) och där hittades ett par småsaker, samt en påse frysta bullar. Gick även in på den intilliggande antik-loppisen, har inte varit inne där sen den gången de öppnade. Då var det trångt och rörigt. Idag var det om möjligt, ännu trängre och än rörigare. Inga köp......
Hemkommen igen, passerade en hundvalp (med husse) som gärna ville hälsa.....och leka.
Ja hälsa kunde hon ju få göra, men leka det duger tanten inte till i någon större omfattning.
Maken hade precis tagit pannkakan ur ugnen, så min tajming var perfekt.
Nu är ju inte denna rätt min favorit, men för att vara fläskpannkaka.....smakade den bra.
Medan vi åt vår middag ute i glashuset, passade en ekorre på att slinka förbi.
Kaffet är urdrucket för denna eftermiddag och visst jobb utfört i växthuset. Dessutom har jag ritat några nya motiv till jul-bakdukar......att brodera, inför den kommande julmarknaden.
Nu ska jag undersöka om det finns något läckert till kvällsmat. Frysen kanske gömmer något......
Imorron ska vi åka en "skiv-vända" till Jönköping. Maken ska släppa av mig på Asecs och sen åka till butiken med de LP han vill sälja. När han är klar kan vi äta middag, innan vi återvänder hem.
Under tiden (medan jag väntar) kanske det kan bli lite shopping..........
 
Gårdagskvällens salladsmeny, med några vitlöksbröd till.
 
Dagens middag......
 
Finns några omogna tomater kvar.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0