Inga varv.......

.....på tröjan igår. Vet inte riktigt varför, var väl alldeles för spännande program på TV så jag glömde av att ta upp stickningen.
Hade svårt att somna (har väl hänt nångång förut.......hmmm) men slutligen runt fyra måste jag ha slocknat och sov som en gris, ända till tio.
Ca kvart i elva ringde telefonen. Det var hyresvärden angående den bokade lägenheten i Spanien, så nu är kontraktet påskrivet och alla praktiska detaljer rörande vistelsen mottagna.
Reskompisen informerad och även parkering på Landvetter bokad.
Sista dagen innan veckomatsedel, var det att ta hand om idag. Trodde det fanns pommes frites i frysen, men se det gjorde det INTE. Till köttfärsbiffar fick det därför bli egen gjord klyftpotatis i ugn.
Från och med imorron har vi skrivit matsedel för fjorton dagar.
Maken skrev första veckan och jag andra....... till Inga.
Jo där är det ännu inga förändringar, Ingas jobb är inte (så långt) i fara. Men vem vet.........
Får åka och handla en del ingredienser imorron.
 
Inga ansåg jag behövde ordentlig frukost idag........
 
Hemgjorda klyftpotatisar......och biffar till middag.
 
Än sålänge är växligheten i mina stora krukor ganska fin.....
 
Ja bada lär vi väl inte göra i januari, men man kan ju titta på havet därborta från balkongen........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0