Jönköping nästa.......

......hade vi som mål, då vi staratde strax efter elva-slaget.
Maken hade lastat bilen med dryga tvåhundra skivor (sa han lite senare då jag frågade....) och så påbörjade vi resan i väldigt fint höstväder.
Först åkte han och lämnade av mig på Asecs.....ingång C, som jag hade bestämt mig för att utforska.
Därefter fortsatte han (eller rättare sagt: åkte tillbaka en bit) mot skivaffären.
Själv klev jag in i denna del av A6 som ligger "på andra sidan motorvägen" och började kolla läget.
Först en tur till HM, där hittade jag ett läppstift att köpa till mig själv.
Fortsatte förbi alla affärerna i denna korridor och hittade därborta Lagerhaus. Inköp hos dom av två smågrejer, att ha till barnbarnens adventskalender. På Buttericks hittades ytterligare en sån sak.......
Behövde sen en dricka och gick ut i solen, satte mig på en bänk och ringde maken.
Kände mig ganska klar med shoppingen och han var också ganska nöjd, så en halvtimma senare blev jag hämtad.
Vi vände bilen för hemfärd, men skulle äta nånstans också (visst fanns det några ställen där jag varit, men rätt mycket folk). Åkte längs Vätterns strand, men inga matställen fanns att hitta.
Fortsatte "gamla vägen" mot Bankeryd och där fanns "Route 66" pizzeria. Vi stannade och beställde Ceasarsallad, respektive kebabtallrik. Det vara faktiskt bättre kvalité än förväntat. Så båda var rätt nöjda, mätta blev vi också.
Nu är vi hemma igen och maken har fått ett "förskott" i form av önskeliste-skivor med sig hem, att njuta av. Annars skulle det väl ta några veckor, att få slutsumman på försäljninen/byteshandeln.
Hann med att se det sista av kvalmatchen i handboll(damer). Storvinst borta mot Luxemburg.
Nu ska jag fortsätta nåla bakduksfållar..........
 
Halvdöd ek passerar vi i början av resan, vid Grevbäck.
 
Utsikt från en bänk......med en fanta i handen.
 
En gråsparv höll mig sällskap.......
 
Min shoppingkasse....modell mini.
 
Mums med middag.......sent idag, runt tre.
 
Väldigt fin utsikt från pizzerian......
 
Adventskalenderpaketen klara....ska bara skickas......om en månad (hahaaa)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0