Köpte........

......igår "natt"..... två adventskalendrar. Så nu sponsrar jag Tumba Handboll (där ett av barnbarnen spelar i P-08). Man kunde vinna en miljon stod det på framsidan, det ser jag ju fram emot nu då.
Annars håller jag fortfarande på att sticka på min långa kungsblåa tröja.
Längesedan som jag startade det projektet, men nu är snart även framstycket klart och kan sälla sig till bakstycket och sen är det alltså bara ärmarna kvar.........att sticka.
Onsdag igen och samma rutiner som alla andra dagar. 
Till middag var Inga fattig på idéer och jag har ju lite svårt att hjälpa till då också. Fråga maken är heller ingen idé........för han ver ALDRIG, om han får den frågan.
Nåväl, fick bli en portion korv stroganoff från frysen till mig och en egenkomponerad räksås till maken.
Inga kokade ris därtill. I frysen hittade hon även några kycklingfiléer, som tyckte de ville bli middag imorron. Så dessa är nu grillade och klara........
Vädret är ombytligt, full storm men inte alls kallt. Det går från spöregn till solsken och rätt som det var kom en stor regnbåge en stund.
Får strax besök av hund med matte och ska vara dagmatte en stund imorron.
......och nu har det gått tre dygn, utan någon reaktion från ansvarig på vårdcentralen, samt att jag erhållit ett tredje påminnelse-sms om tiden.
 
Ren druvjuice av egen skörd. Använde stavmixer och en vanlig sil.........
 
Tog hand om den självsådda tomatplantan vid entrén och lade dessa i plantljuset inne.
 
Differentierad middag.....men båda serverades med ris.
 
Hann ta ett foto, innan regnbågen åter försvann.....
 
......och här är den andra ändan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0