Maken var nöjd........

.....med sin blues-kväll igår. 
Det kunde jag läsa redan på ett  Facebook-inlägg, innan han klev in härhemma igen.
Han satt fortfarande och "åter"-lyssnade på det han spelat in, då jag gick till sängs. För att vara mig ganska "tidigt" igår. (redan runt halv ett......)
Tänkte titta på reprisen av det program som tidigare i veckan gav mig skrattkramp.
Dock visade det sig imorse att jag hade lyckats somna, innan de hunnit till den mest underhållande delen av episoden. 
Idag var maken mycket tröttare än jag och tog en rejäl sovmorgon, men jag var inte direkt överaktiv jag heller........
Fick återigen ett påminnelse-sms angående den läkartid som inte rörde mig. Så nu blir det ytterligare ett samtal till Närhälsan Hjo, denna gång väldigt argt, då de uppenbarligen inte brydde sig att korrigera felet, då jag ringde i tisdags. 
Tog en tur till loppisen och hittade några prylar. även denna gång. Sen var det dags att sparka igång Inga, så det blev nån middag innan matchstart.
Fläskkotletter i kantarellsås serverade hon idag och matchen har startat. Bortaplan och underläge med ett mål, vände de mot slutet av första halvleken till ledning med 2-1.
Nu får vi se om de håller andra halvlek ut och vinner......... nähä, men det blev oavgjort.
Var ute nu (strax före sex) och det är ganska kyligt. Plockade undan alla nedfallna äpplen på framsidan och drog upp majs-plantorna ur landet.
 
Visst växer det därunder ljuset, men blir det något ordentligt av det??
 
Höstmorgon......
 
Middagen......
 
En frusen ros.......
 
Inga egenodlade pumpor i år, men några majskolvar fick göra sällskap med köpta prydnadspumpor.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0