Närtid........

.......vad anses det vara?
Undrar jag och tycker själv att det iallafall inte är mer än högst två dagar.
Ska det behöva ta fem arbetsdagar att svara med tre meningar, att man beklagar det inträffade  och ska ha en allmän information, angående rutiner med personalen.  
Imorse kom det ett mail med dessa besked.
Som sagt.... igår till kvällsmat skulle jag så äta min bit av den kvarvarande pizzan. Den var borta och kvar låg bara en med en massa lök på.....som jag inte kan servera min mage.
Blev så fruktansvärt arg och besviken, då jag gjort anpassad del, till var och en av oss. Är fortfarande riktigt arg.......Fick istället göra mig en leverpastejmacka, som inte alls smakade pizza. En rask promenad på det, men det hjälpte inte upp humöret.
Höll "räfst och rättarting" med den skyldige idag, då jag lugnat ner mig.....lite. Nu får vi väl se om det fastnade..........något.
Till middag idag värmde vi varsin variant av soppa, sen åkte maken till centralorten och hämtade ett skivpaket. En vaniljmunk hade han med sig tillbaka till mig och mitt kaffe, själv tog han en bulle från frysen. Därefter satt jag en stund på motionscykeln och tittade på blåsten inifrån glashuset.
Fick så trava runt och hämta både det ena och det andra lite varstans runt tomten......och värre ska det visst bli under kommande dygn.........
Men nu ska jag beställa något extra gott från pizzerian, att ha till Idol..........
 
Det snöade/haglade en del igår kväll.......
 
Vaniljmunk till kaffet......
 
Vår "löv/-ogräskärra" hade rymt.....nästan ända ner i diket.
 
Solen kämpade.......förgäves.
 
Nu så ska jag äta pizza........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0