Till slut.......

.......kom ett första svar på mitt klagomål. Vederbörande sade sig ha varit ledig förra veckan.
Han skulle titta på detta och återkomma i närtid.......
Ska bli intressant att se vad närtid anses vara.
Maken tycker sig ha en väldigt massa att göra. Vilken tur att Inga finns till hands för all marktjänst då, svarade jag när maten serverades.
Efter middagen tog jag med bilen på en provianteringsrunda, för det närapå ekade i kylen då man  öppnade dörren.
Även mitt medicinförråd behövde ett tillskott, så apoteket fick också ett besök.
Hemma fanns en tom trädgårdskruka och några höstplantor hittades hos Blommans, då jag passerade från Apoteket och dessa har jag nu planterat.
Min vana trogen, så kollade jag som vanligt kvittot från affären (COOP) och kunde konstatera att de "lurat" mig på nästan trettio kronor. Så tant Sur ska åka åter och klaga........
Skriver de 50% så ska hälften dras av, samt 2 för 25:- måste också fungera vid kassan.......
Har ändå ärende till centralorten för fotvård, imorron eftermiddag.
En fullmatad tvättmaskin väntar strax på service......... och närtid .........var iallafall inte idag.
Så till den stora frågan?? Ska man kolla in fotbolls"eländet", eller strunta i det?
 
Nu är inte krukan tom längre.......
 
Det var frost inatt.......men än hänger druvorna intakta, dock ej fullt mogna än.
 
Långa revor av nya smultronplantor, men blir nog svårt att få fäste på stenmuren.......
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0