Trött, trött, trött.......

......i överkant blev jag plötsligt, strax efter jag tagit plats i fåtöljen.
Och precis som förutspått slocknade jag en stund, men vaknade lagom till Idol startade.
Under natten sen sov jag också väääääldigt gott. Men det blev iallafall frukostmacka runt halv tio.
Ute blåste det i går kväll halv storm och även om det lugnat ner sig lite. blåser det fortfarande en hel del.
Solen skiner dock........
Runt elva kom en lagkompis från förr (då de var små) till dottern, med sin son för att plocka lite äpplen till helgens handbollssammandrag (USM). Fanns fortfarande lite som var ok....och inte hade blåst ner, eller blivit ätna på av fåglar. 
Visade sig att hon hade gått hos samma sjukgymnast jag besökte igår och hon var mycket nöjd med henne. Lät ju bra........
Till middag serverar Inga schnitzlar med tillbehör. Hon har redan bankat ut och panerat dem, återstår nu bara att tillaga.
Ingen fotboll för Liverpool förrän imorron eftermiddag. Maken ska åka till Hjo på blues ikväll, så vi får väl se om dumburken har nå't att bjuda på. Annars kan jag ju börja slå in julklappar............
Det fanns en del "luckor" i kylskåpet, så jag tog en tur till Mölltorp och handlade en del.
Till kaffet i glashuset serverade Inga ett halvt wienerbröd var.......samma utbud blir det imorron.
Kan bli ett litet tillägg på en skiva rulltårta, för Inga fick feeling nyss och bakade en sådan med äppelmos inuti. Sen var hon ute och hämtade en del björnbär och ytterligare en klase druvor.
Druvorna ska jag testa att pressa i citruspressen, men de får ligga och "eftermogna" lite först.
 
"Behövde" skickas ytterligare en bläckfisk till Holland.
 
Schnitzel till middag.......
 
Sista andningen på gurkplantan i växthuset. Väldigt grön och fin....men bara längst ut i toppen.
 
Här ligger rulltårtan och svalnar i handduken..........och björnbären tittar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0