Väckning.......

...... av att mobiltelefonen ringde. Inte väckarklocka utan ett inkommande samtal.....strax efter halv nio. Det var syster som bara ville ringa, men samtalet blev väldigt kort (med henne).
Men assistenten fanns som tog över. Har fått reda på när nästa arbetsplatsträff är och nu ska jag se om Hjo kommun kallar mig till denna, som jag framfört önskemål om.
Verkar aningen rörigt där dock, angående chefer........
Hämtade mig lite frukost, när jag nu ändå var vaken (trots sängående runt två inatt), återvände till sängen och teven.
Efter en stund pep telefonen, kompisen undrade om jag kände för en kopp kaffe? Detta blev som en spark där bak, att kliva ur säng i dusch och komma igång med dagen.
Blev en dryg timmas konversation vid hennes köksbord, varpå jag så åkte hem för att ge Inga order om middag. Samtidigt fyllde jag tvättmaskinen.........vore ju tråkigt att inte ha något att göra, resterande del av dagen.........
Reskompisen ringde precis och gav klartecken till att vi skulle "slå till" och beställa en semester söderöver i januari. Så får väl ta tag i det..........
Slutligen..........inte heller idag ansågs vara i närtid, tydligen.
 
På visit.....för en kopp kaffe med prat.
 
Ingas onsdagsmeny: Fullkornspasta med köttfärssås och tillbehör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0