Ankjogg........

 ........ anordnas ju varje år vid Ånaplan i Tibro, så också i år. 
När jag var och handlade i fredags blev jag stoppad i Gallerian av representanter från Lions, som säljer certifikat till denna jogg. Brukar ju alltid köpa så inga problem, utan då vart det avklarat även detta år. Dock brukar jag aldrig ha turen och vinna något........
Inhandlade också en bit räktårta (ICAs variant). Inga fel på den men får bara bronsplats i mitt omdöme, vad det gäller Tibros utbud. Två andra ställen har bättre varianter på temat. 
Annars är det nu dagen efter loppisen här hemma och allt är undanstuvat igen. Så småningom tittade även solen fram och jag gjorde en snabbvisit till stora loppisen. Bara ett litet fynd där idag för min del.
Inga serverade färdiga kycklingspett och potatisgratäng (från påse) till middag.
Tvingade mig sen att riva runt i trädgården, det mest nödvändiga. Gissa om det blev protester....... fick ta "halvtid" och på't igen efter en stund.
Nu får det bli en paus, både där och....här. Har ingen energi kvar, batteriet är dåligt laddat........ och inget intressant att skriva om.
 
Undrar om det blir lika fin solnedgång ikväll......?
 
Inga var snäll imorse........
 
.....men "fuskade lite" till middag.
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0