Lidköping........

......fick idag ett besök, av bäde mig och maken.
Nej det var ingen nöjesrelaterad visit, utan ett återbesök på sjukhuset för min del av icke särskilt  angenämt slag. Förra gången (i februari) gjorde det så ont att jag kallsvettades.
Hade laddat och förklarade att idag får det INTE bli så. Blev lyssnad på och precis som jag redan typ räknat ut finns nu bara alternativ operation kvar, om problemet eskalerar och blir helt ohållbart. Men där är jag inte riktigt än........
På hemväg försökte jag (för femtioelfte gången i ordningen) föra ett samtal under färd med maken.
Jag pratar högt och tydligt, men han (med den nedsatta hörseln) sitter och mumlar, nästan viskar.
Det blev måååååånga arga VA !!! under den färden.
I Skövde ringde vi till thai-en i Tibro och beställde hämtmat, som vi nu har intagit i ett varmt och soligt glashus. 
Sen var det dags att ligga på värmekudde igen, för tro inte att det räcker med en krämpa på den här tanten. Nejdå, ett helt koppel lite varstans (alttifrån topp till tå).
Tack vare dessa........eller på grunda av, kan jag iallafall nu gå alldeles gratis till doktorn ända fram till oktober, (på frikort). Det var väl kul.........hmmmmm
Till allt elände fick även Liverpool stryk av lokalkonkurrenten Everton på bortaplan igår. Det har inte hänt sen 2010, så "di blåe" var helvilda av lycka. Fotbollsresultat är sällan rättvisa. Trots att Liverpool till 77% under hela matchen hade bollen, lyckades de få stryk med 2-0. Jaja, sånt är det ibland......
 
Vi passerade Västerhöjd i Skövde, där blommar slänten....som vanligt såhär års.
 
En vägg påväg till mottagningen för läkarbesöket.
 
Påväg uppför Billingen igen, under hemfärden.
 
Smakade bra vid hemkomsten.........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0