Det kom ett sms......

....... "fika i eftermiddag?"
Svaret blev omedelbart positivt och vi siktade in oss på halv fyra. Men innan dess skulle ju middag klaras av. 
Maken fick igår välja: fjärilspasta från frysen, eller en kvarvarande kåldolme i kylen. Han tog till slut ett beslut, om det sista alternativet. Varpå jag fick pastan..... med skinksås.
Sen ringde systers assistent angående bilproblem....igen. Inte akut, men förvarning om kommande problem. Då bestämde vi även när de skulle komma hit på fika.
Samtidigt ringde det på dörren. Där stod granne med hund, för den avtalade fikan....
Fick en liten ask med naturgodis som födelsedagspresent.
Vi tog fikan i vardagsrummet, då köksstolar i nuläget går bort till förmån för fåtöljen.
Hunden hade med en egen plats..... en filt som fick vara kvar här. Han ska nämligen komma på alldeles egen visit, en stund imorron. Ska hämta honom vid elva.
När de gått hem gick jag på en "tvångspromenad" och mötte då den andra hunden (i samma hus) med husse.
Det är lite körigt med sport ikväll.........just nu damlandslagsfotboll, sen damlandslaget i handbollskval mot Island och samtidigt FA-cup-match för Liverpool. Tur det finns viaplay...........
 
Inga var på bra humör imorse.......
 
Nu har jag skickat efter min födelsedagspresent....... ett pussel.
 
Klart för grann-fika.......
 
Naturgodis i fina färger........har ätit några.
 
Vår väg är avstängd.......... är översvämning på Spethultsvägen, efter Skeastan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0