Det räckte inte.......

.....med att glykoltunnan stått och spolat ett dygn. Reparatören var här i eftermiddag igen och sa att den får stå ytterligare ett dygn. Så han återkommer imorron igen. Funkar inte det får han starta mer felletning..........
Det räckte inte heller med underkylt regn i stort sett hela gårdagen, utan framåt kvällen startade snöandet....som utlovat.
Kom nog en decimeter minst..... till, under natten. 
Jag var ute under förmiddagen och påbörjade skottningen, samt sopade av merparten snö från bilen.
Maken fick slutföra både skottningen och bilruteskrapningen. 
Jag är inte helt hundra i magen idag, så fick bli köttsoppa för min del. Fanns några köttbullar och potatis kvar åt maken. 
Det var lite snö även på altanen, jag skyfflade undan en del så det går att nå fågelmatsburen.
Nu hoppas vi på mildväder......fort och varmt. 
 
Vår extragäst i förrådet......"kompis" till värmepannan och luftvärmepumpen.
 
Maken börjar bli klar, med denna omgången snö.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0