Följetongen fortsätter.......

........ angående reparationen av värmesystemet.
Igår var det aningen kyligt i vardagsrummet, så jag fick öka ingående värme lite, samt sätta igång en värmefläkt en stund, där vid fåtöljen.
Dock var detta ingen större apparat och det tog snabbt udden av den kyliga känslan.
Idag har det ännu inte känts kallt. Reparatörskillen ringde mitt på dagen och undrade hur det gått?
Han hade mera akuta saker idag, så kommer ej förrän imorron.........men det känns ok.
Inga bestämde att vi idag skulle ha panerad koljafilé med potatismos till middag och det har vi ätit.
Tyckte sen det var lika bra att jag åkte till Tibro och handlade, för fanns även ett litet paket med glasgrisar (från Tradera) att hämta. 
Kom ett sms från syster/assistent med tack för födelsedagspresenterna. Har också "anmält" min närvaro på arbetsplatsmötet i Hjo nästa tisdag, till enhetschefen.
Dessutom skissat lite på systers "minus-budget" som tyvärr blir nödvändig att hantera framöver.........
Imorron får vi se om det blir permanent ordning på värmesystemet då, då..........
 
En grönsiska lät sig väl smaka imorse.........
 
Delikat middag.........
 
Mina nya skånska glasgrisar.......
 
Syster skickade en bild på sin nya duk (från mig) och födelsedagsfikan.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0