Grundade med alvedon........

......... fortsatt, under gårdagen och fortsatte imorse, då jag vaknade.
Har sovit massor sen igår kväll och det var riktigt skönt, eftersom liggande läge har varit att föredra.
Sonen hörde av sig och sa att han hade lite "pasalubong" (gåvor till anhöriga efter resa, enligt filippinsk sed) i bilen. Han och frun är nu tillbaka på sina jobb efter dryga fyra veckor på andra sidan jorden. Jag åkte dit för att få lite spännande ätbara grejer/godsaker......och en liten bil 
Fortsatte så till Hjo för att hämta och betala fullpris (ingick ej i högkostnadsskyddet....såklart) men kostade bara "halv" skjorta så gick ej i konkurs.
Hade även råd med en extra ask alvedon......just in case.
Vägarna är fortfarande inte särskilt bra iordning. Knaggligt och delvis packade snöfläckar som känns aningen hala, om man skulle vara tvingad att hårdbromsa.
Stannade sen hos Millners och köpte oss varsin låda mat. Satsade på säkert kort till maken (fläsk med löksås) men chansade på skädda med potaismos och räksallad till mig.
Ja min portion var väl sådär, men ätbar. 
Nu åter i fåtöljen, så får vi se hur länge det funkar........men har ju en skön säng att ta till, -ifall.
 
Inga serverade mig rostad macka och yoghurt, med kaffe till frukost.......
 
Detta fick vi och har smakat på allt nu.......godast tyckte jag var den torkade mangon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0