Knagglig väg......

.......var det till Tibro, då vi startade färden mot Lidköping.
Innan dess hade maken varit ute och skottat lika mycket snö, som jag hanterade igår kväll. Måste ha kommit minst två decimeter sen igår eftermiddag. Som dessutom blåst i drivor.
Vi kom fram i tid, men maken hade glömt sin telefon hemma så han fick "låna" mitt kreditkort. Detta för att kunna parkera bilen och fika.......
Nu var inte fiket öppet på sjukhuset, så han fick köpa en dricka bara i automat och snällt sitta i foajen och vänta. Det tog ungefär trekvart, innan jag var klar i "pinorummet" och alvedon hjälper sådär fortfarande nu ikväll. Sen skuule jag få en återbesökstid..........med mer pina utlovad, kanske.
Recept som jag fick fanns inte på apoteket i Tibro, så får åka till Hjo imorron och hämta undanlagd vara.
Mycket horisontellt läge, med tupplurar har det blivit i eftermiddag, med förhoppning om mindre ont imorron.
 
Bevis på att jag skottade hela uppfarten igår, men syntes knappt då maken kom hem vid tiotiden.
 
Passerar "Gullhögen"(Cementa) i Skövde........
 
Mosaikdekoration i väntrummet........
 
En gråsiska sitter och funderar.......
 
Kvällsmat.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0