Rester......

....... fick det bli idag till middag.
Det fanns iallafall kvar kalkon till mig och maken fick då en ost/skinkpaj istället, eftersom han inte direkt sätter värde på "stek"......men det gör jag.
För egen del blev det frukost strax före nio, men sen hörde jag hur duschen kallade på mig.
Det var riktigt skönt att därefter bara ligga och dåsa lite, ovanpå sängen.
Maken vaknade väl så småningom och åt en sen frukost, innan han behövde åka in till Hörcentralen i Skövde. Hörapparaten gick nämligen sönder igår kväll.........
Men nu har han fått nya friska delar till den och hör bra igen......eller?
På väderfronten har det inte rört sig särskilt mycket, lika trist som igår. Men för att se positivt på det hela: Snöar ju inte iallafall och plusgrader, som fortsätter ta på det vita eländet.
Får kanske ta en kortare promenad ikväll också, innan jag sätter mig med Liverpool-matchen på datorn.........
Gjorde så och blev vid vägkorsningen rejält utskälld av den hund jag igår träffade (med husse) på min promenad och hälsade på. Matte var också i trädgården, fortfarande inte helt bra från förkylning. 
Annars tog jag tag i den kasse med garn som "stått till sig" (minst ett halvår) bredvid fåtöljen och startade ett nytt projekt. Fri design.....as I go.
 
Fortsatt tråkväder alltså..........
 
Fick bli en kopp varm choklad på eftermiddagen.........
 
Detta ska nu (så småningom) bli en tröja.....till mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0