Ta tjuren vid hornen.......

.....eller hur man nu kan beskriva beslutsamheten att ta tag i lite av varje.
Skickade ett sms till reparatören igår kväll, när vi hade 23 grader inne och ökande........
Han skrev tillbaka att han skulle komma ut under förmiddagen och titta till rensningen, samt justera nån kurva.
Vaknade ganska tidigt (med mina mått mätt) och tänkte att det var lika bra att "riva av duschstunden" direkt. Maken fick vakta telefonen iunder tiden och tur var det, eftersom killen ringde och förvarnade då jag var mitt inne i vattenkaskaden.
Det är fortfarande nästan lika varmt, men börjar nu i eftermiddag så sakteliga sjunka iallafall.
Åkte vid lunchtid till Tibro för att handla mera mat. Då kröp det fram att maken hade två paket att hämta. Skivor såklart........
Sen fick jag även köpa glimtändare, för lysrören i tvätten vill inte......... so what next??
Men det fick vänta........ tog istället tag i middagen som jag hämtat hos Thairestaurangen, på hemväg.
Blev även några wienerbröd till kaffet....och en bit kycklingsmörgåstårta till kvällsmat (men räktårtan är mycket godare).
Vid fem satte jag mig så med pappershögen som legat och "ropat" några veckor på köksbordet. Nästan klar, men måste hämta två verifikationer till hos syster imorron. Sen ska jag lämna av födelsedagspresenter, inför hennes dag på måndag.
Men nu blir det fåtöljen............
 
Systers paket är klara för leverans........
 
Helt ok, men räktårtan är mycket bättre........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0