Återbud igen.......

......av systers besök. Denna gången var det bilen som skulle varit reparerad, men då det saknades delar på verkstaden, är den fortfarande inte brukbar. Så det får skjutas på framtiden......igen.
Tur att jag inte hunnit ta fram prinsesstårtan ur frysen......... de andra kakorna som Inga bakade i förrgår, får göra den sällskap där sålänge.
Annars var det sådääär med nattsömnen, då det obstinata benet passade på att ha vilovärk.....också.
Till middag serverade Inga Brantevikssill, ägg och Dafgårds Janssons frestelse.
Recension av den middagen var väl att sill är ju alltid gott och för övrigt gör jag som man brukar uppmana. "Har du inget snällt att säga, säg ingenting".........
Paketet från barnbarnsförsäljningen fanns att hämta, så jag tog en biltur till Tibro. Hämtade detta och passade även på att köpa semlor till halva priset, hos bagar'n. Jag valde den stora varianten........
Tog så ett varv på ICA och kom därifrån med några mindre inköp.......samt en ros.
Dagen till ära fick alla kvinnor som handlade, varsin ros. Så även jag alltså.
Bredvid mig på en bricka ligger nu ett färdigt minipussel, vilket blev klart inatt innan sängåendet. 
Hoppade över eftermiddagskaffet, så är nu väl kvalificerad för en hetvägg.
Ska bli riktigt gott, bara värma lite mjölk först...........
 
Färdig......!!!!
 
Som sagt......sillen var ju god.
 
Bilden talar för sig själv.......
 
Grannen eldar hårt i braskaminen.....
 
Min "fådda" ros..........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0