Finns inga genvägar......

.....sa sjukgymnasten. Vilket jag bemötte med "yes, tell me about it" ungefär, för det har jag ju redan upptäckt.....the hard way.
Moment 22 i sin prydno: Gör rörelserna och öka på det onda (ovanpå eventuell träningsvärk) för att sakta (med myrsteg) bygga muskelstyrka. Eller sitt som en fåtöljpotatis, (nästan utan ont) men då blir det iallafall garanterat INTE bättre på sikt.
.....och värktabletter har ingen somhelst inverkan på just detta onda. Tro mig har provat.......
Köpte mig iallafall en ny vetekudde idag, som ändå var ett tips .....och värt att prova.
Handlade också lite mat, varpå kompisen med make sprangs på.......
Hon ska komma hit på "häxfika" i eftermiddag.
Middagen avklarad, Inga bjöd på fläsk med löksås då jag kom hem och nu kokar hon dillkött.
Jag passade på att sätta ut några inköpta påskliljor på gården, under tiden.
Godis finns påfyllt i häxan, ifall det kommer påskkärringar och lite finns även i skålen på vardagsrums-bordet.......till mig och besökande, förutom fikat.
Ikväll ska jag äta en bit räktårta (...... bara jag, för maken vill ej ha sån längre).
Det blev en dryg tvåtimmarsfika, men vi åt inte hela tiden.......pratade mest.
Har "provkört" vetekudden och den kommer få tjänstgöra ofta, ett tag nu så får vi se om det blir nå't bättre.
 
Middagen är serverad.......
 
Häxan klar för tjänstgöring.......
 
En av tre påskliljor, denna på bordet vid dörren.
 
Dukat för fika.........
 
Den är slut nu..........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0