Flygplan och "ropa vieja".......

........har det handlat om idag.
Var vaken strax före halv sex imorse och såg hur dotter med två söner lyfte från John F. Kennedy-flygplatsen. Strax före ett landade de så i Köpenhamn.
Sen var det dags att fixa middag. Vilket idag blev vad rubriken skvallrar om. Den som har sett Sällskapsresan, vet att det är pyttipanna.
Kylskåpsinnehållet var på sparlåga, så jag tog mig samman och åkte till Mölltorp, för att proviantera.
Passade även på att hos handelsträdgården inhandla säsongens första påskliljor.
Nu hemma igen och på flightradar har jag beskådat avfärden från Kastrup och om en stund (när vi dricker eftermiddagskaffet) landar de i Stockholm efter sitt sportlovsäventyr.
.....och då var de på "hemmaplan" igen.
Kunde inte låta bli att köpa jordgubbar i affären. De var ovanligt goda, väldigt stora och delikata att doppa i socker......som ett litet mellanmål, före kaffet
Men först en promenad i det disiga vädret, till postlådan med ett brev.
 
Här har de precis lyft från JFK airport.......
 
.....och här landar de på Kastrup.....
 
"Ropa vieja".........eller pyttipanna.
 
Installation av bergvärme?? på en grannfastighet. Har "väsnats" hela dan och visst ej klart ändå.
 
Mitt mellanmål.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0