Första turen .........

......till Hjo denna veckan, är genomförd.
Tur att jag kom iväg i god tid, för det fanns INGA parkeringar i kvarteret där jag brukar kunna stå vid den här typen av möten. Till slut (en bra bit därifrån) hittades dock en ficka att lämna av bilen på.
Bra möte (som det brukar vara) och nu får vi se om det går att gemensamt navigera på ett bra sätt, i systers nya pensionärsekonomi. Assistenterna förstår läget och försöker verkligen hjälpa till med nödvändiga förändringar.
Blev en snabbis in på COOP innan jag lämnade Hjo och väl hemma, smakade det bra med dagens första kopp kaffe runt halv elva.
Inga fick sen order om att ta tillvara en del grönsaker och göra en gryta till middag. Hon gjorde som hon blev tillsagd.........
Somnade visst sen en stund i fåtöljen där vid teven.........
Men var iallafall vaken så vi kunde smula ner hela köksbordet med de inköpta wienerbröden, till kaffet. 
Imorron ska maken åka på däckbyte (därav två nya.....billigt!) med bilen. Sen fortsätter han till Tidaholm en sväng. Var väldigt ledsen (not) över att bara jag får en repris av dagens köttgryta till middag imorron, men han får väl dinera i Labbås........
 
Dagens middag är serverad..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0