Gemensam shopping.......

........är ingenting vi brukar göra direkt, men idag gjorde vi just gemensam sak och åkte in till centralorten.
Tisdagar är en bra shoppingdag, iallafall om man handlar på COOP. Då har de extra "tisdags"-procent på inköpen.....för medlemmar.
Dock fick jag göra en avstickare även till ICA (och där utnyttja pensionärsrabatten, hahaa) för citronerna i första affären var tämligen trötta......allihop och inga semlor hittade jag.
Maken var på apoteket under tiden, men kom lagom för att packa kassarna.
Då vi nu återvänt hem, har resten av fläskpannkakan slunkit ner i gapet på maken. Medan jag åt en färdigportion från ICA med ris&currykyckling.
Semlor fanns i affär två, så dessa blir garanterat uppätna lite senare......de också.
Annars har jag bidragit till äldsta barnbarnets studentresa? nästa år, genom att handla lite på nätet till förmån för hans klass.
Två wienerbröd fick vi offra oss och äta upp till eftermiddagskaffet dessutom. De hade tydligen i ett obevakat ögonblick, hoppat ner i kundvagnen.
Ja så var det det där med teknik.........eftersom Facebook inte funkar (vi får se om jag kan logga in när/om det kommer igång igen) så kan jag ju inte "annonsera" att ett nytt inlägg finns, att läsa i bloggen.
 
Favoritsäsong........
 
Handlat lite och bidragit till studentfirande.....nästa år.
 
Vaniljsemla.......men näää, det ska allt vara marsipan i den. Trots att jag ej är ett superfan av marsipan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0