Hög tid........

......hade det blivit, att få frisyren ansad. 
Förra måndagen satte ju förkylningen stopp för åtgärden, men idag var det alltså dags att prova ytterligare en ny frissa. Visade sig att vi (som aldrig träffats förut) faktiskt hade en hel del gemensamma bekanta.
Dessutom blev frisyren "som vanligt" igen och likadant klippt på båda sidor av huvudet. Jag var nöjd och beställde nästa klippning direkt.....om ca två månader.
Därefter var det ett måste att gå in i matbutiken för att fylla på förråden av ätbara varor.
Innan jag åkte iväg hade vi hunnit med middagen, som idag bestod av isterband med rödbetor och potatis.
På hemväg passerade jag kompisen som var ute på promenad. Tutade, stannade och pratade några meningar.......innan vi förorsakade trafikstockning, ute på landet.
Med hem i kassarna fanns semlor, som jag ser fram emot att konsumera till kvällsmat.
.....och lite påskpynt rotade jag ändå fram från garderoben. Men går inte ens att jämföra med  julpyntningen, som i sammanhanget är gedigen.
 
Variation på påskriset.....utomhus.
 
Skickade iväg ett påskbrev till huvudstaden.......
 
Middag.......
 
Bild på tant kort i huv'et...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0