Inte då.......

...........att jag kom isäng något tidigare än vanligt. Tröttheten "dalade" ju längre fram mot midnatt vi kom.
Sen ville den inte direkt komma tillbaka, även om jag hittat sängen och krupit ner.
Somnade väl så småningom, men var ändå vaken runt åtta och då ville Inga ha assistans med en full tvättunna till maskinen och vi hjälptes åt att lasta fullt.
Lika bra att förse sig med dagens "morgenmad" och återvända till sängen för att sen eventuellt kunna slumra lite till. Blev väl en och annan powernap, men nu är det dags att fixa middag.
Ska bara hänga upp det som ligger i en pipande tvättmaskin först.
Fick sticka emellan några minuter för "vilostund" i fåtöljen bara, för att blidka det irriterande, obstinata benet.
Enligt mig fick Inga väl godkänt för "halvexperimentet" med fläskfilén i brödform, lagad i ugn.
Jag kan njuta en portion imorron också, av samma meny (finns kvar lite).
Trots molnigt ute är det inte kallt och våren kan vara påväg. Ytterligare ett tecken på detta är att grannen håller på och fixar med sin motorcykel......det hörs.
Slutligen kan konstateras att systers bil definitivt inte är någon sparbössa. Senaste reparationen kostade skjortan.......den också.
 
Fick mig lite frukost även idag........
 
Vem är det som har "lagt en korv" på vår altan??
 
Inga levererade idag......tyckte iallafall jag. Ok sa även maken......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0