Kompis-fika........

....... blev det plötsligen och oväntat, då kompisen ville ha ett promenadmål för att göra motionen nååååågot roligare.
Då jag var hemma, inte gjorde nå't mer än bara satt i fåtöljen och stickade. var det bara trevligt med ett besök.
Hon blev skjutsad hit av maken och skulle sen (efter någon timmas pratande) gå halvmilen hem.
Jag hakade på och följde henne något hundratal meter påväg. För motsträvigt ben vill inte samarbeta särskilt långa sträckor......men jag tog mig hem igen tillsammans med stavarna.
Imorse grundade jag med en macka och kaffe, innan duschen fick ett besök. Efter att lite senare ha tagit vara på och serverat middagsresterna från kylen, bestämde jag att ta en inköpstripp till Hjo.
På hemväg hämtades ett litet paket i Tibro och köptes varsin liten semla hos bagar'n.
Har nu packat upp och tagit hand om det köpta, så kanske dags för en fika.
Antar att maken redan för längesedan har gjort så............
 
Makens restmåltid blev i form av pyttipanna.......jag tog full repris (kött, potatis & sås) från igår.
 
Kvällsmat och fika samtidigt.........snart efterrätt: Hetvägg.
 
 
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0