Långfredag........

.......och alltså helgdag.
Men den enda skillnaden jag märker av det, är att eftermiddagsprogrammet på TV4 inte är som vanligt (hahaaa).
Maken var extra trött idag, men jag var väl inte direkt uppe i ottan jag heller.
Dock har iallafall Inga hunnit rulla några köttbullar, inför påskmatsmåltiden. Men den har vi bestämt får ta plats på söndag........
Idag serverades dillkött och imorron kommer son med fru och har med sig thai-take away. Som egentligen skulle ha ägt rum sista helgen i februari.
Men vissa förhinder har tornat upp sig på rad sen dess. Först var dom förkylda, sen åkte han på en akut gallstensoperation och därefter var jag förkyld och efter mig tog maken "stafettpinnen". Men han har nog också snorat klart nu.......  
Solen förärar oss en glimt då och då idag och det får nog bli en fika i glashuset framöver........
Ska nog vispa lite äggvita och göra några maränger tror jag..........
De hann inte bli klara till eftermiddagsfikan, men det fanns bullar i frysen och snart ska jag kolla om marängerna blev bra.........
Maken tog en promenad och då han kom in gjorde jag detsamma. Men det motsträviga benet ansåg att det var en väldigt dålig idé..........
Men varm vetekudde i fåtöljen, blidkade kropppsdelen något vid hemkomsten.
 
Fick ett påskkort igår........
 
Tyckte det var dags att byta snögubbeduken mot en ny ........solrosvariant, över sommarhalvåret.
 
Långfredagsfrukost.......
 
Några köttbullar blev gjorde......
 
Dillkött till middag......
 
.....och blåsippor uti backarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0