Man har ju inte roligare......

.....än man gör sig, som det sägs.
Så idag beslutade jag mig för att åka på lite shopping, för det brukar ju vara kul.
Men det fick vänta tills efter middagen. Inga hade hittat "mormorsbiffar" i frysen (även brunsås) så det serverade hon runt halv två.
Åkte sen mot Skövde för att handla sånt som behövs i hushållet. Jo för även dessa nyttovaror kan jag tycka är ganska trivsamt att förvärva. Idag var det hygienartiklar av diverse slag, samt mat (såklart) att införskaffa.
Man kan undra hur mycket vägarbeten de kan plocka ihop på vägen mellan Tibro och Skövde. Nu höll de på och "rev" i Igelstorp också, med vakt och långa köer (förutom "min" rondell vid infarten till Skövde).
Väl hemma igen kunde jag avnjuta en av de två inköpta Budapest-bakelserna från Willys, till kaffet.
Sen kände jag mig mogen att ta tag i rättelsen till assistansredovisningen, som fanns med i dagens post.
Det var fortsatt rätt rörigt och tog en stund att få ihop, faktiskt.
Nu får det bli en kvällsmacka snart.....för kan inte äta mig mätt på bakelse, halva den får vänta tills imorron.
Sen får vi se om det blir fotbollstittande ikväll.........
 
Min middagsportion......
 
Kvällsmat......jovisst,  jag köpte lite jordgubbar också.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0