Plötsligt.......

........började TV-skärmen bli brun i vänster kant, då Shetland nästan var slut.
Slog över till en annan kanal, men den bruna missfärgningen kvarstod. Kände då på teven och den var varm i samma kant. Fick bli avstängning och urdrag av kabel.
Visserligen har apparaten ganska många år på nacken, så egentligen inte särskilt förvånande.
Fick bli engagera maken vid midnatt att leta en ny på nätet.
Han/vi hittade en som vi idag reserverade, betalade och hämtade i Skövde. Handlade också en hel del i matväg hos grannbutiken, samtidigt som maken fixade tv-hämtningen.
Hämtade även thai-mat på hemvägen och nu installerar han.....min nya vän.
Kan undra om han hinner klart tills matchen startar?? En halvtimma kvar........
Får väl kolla på datorn. Men han hann att få den på plats, så jag kunde avnjuta en spännande match.
Den slutade oavgjort.
Inga passade framåt kvällen på att ta hand om köttfärs, som sjöng på sista versen. Det blev köttfårssås och ytterligare en påse till frysen........for later.
Såsen kommer att serveras till tagliatelle, som jag köpte idag. Nu mera TV.
Igår kväll var jag förresten "granntaxi" och hämtade en sådan vid tåget......som var i tid.
 
......och här kom tåget.
 
Som sagt, det blev thai till middag.
 
Nej, jag ville inte ha nån större TV......samma storlek funkar utmärkt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0