Saltgurka och kardemumma.........

.....vad har dessa gemensamt?
Jo i mitt tycke doftar de väldigt gott. Satt just och tänkte på detta, när jag till eftermiddagskaffet åt en kardemummabulle. Varför sammankoppla det med saltgurka, kan kanske någon undra. Men min förklaring är att det är två dofter jag aldrig kan tröttna på. 
Annars tuffar stickprojektet på och snart är även framstycket färdigt, bara två ärmar kvar nu då att tillverka.
Till middag (som utlovat) tagliatelle med egengjord köttfärssås, finns kvar till mig även imorron.
Maken fick välja........ och han föredrar då thai-rester från igår. 
Men summa summarum, Inga behöver inte laga mat under tisdagen.
Var efter kaffet ute och hämtade in mini-drivhuset från förrådet. Nu har jag planterat lite tomatfrön (tre sorter) och några solrosfrön. Så får vi se om de tar sig.........
I postlådan (först framåt eftermiddagen) fanns ett brev (god man-uppdraget) som måste hanteras, fyllas i och skickas....... snarast. 
.....och som sagt: Mars månads utgifter följer februari månads redan höga nivåer och en akut ny TV, hjälpte ju inte heller direkt. Tur i oturen........båda två i hushållet får likartad summa tillbaka på skatten iallafall.  
Nu strax dax för lite kvällsmacka........
 
Dagens frukost, tillsammans med kaffe och juice.
 
Dagens middag.......
 
Nu är det nysått.........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0