Storvinst.......

........ nä det var väl ingen som trodde, trettio kronor på trisslotten blev det, men inte ett korvöre mer.
Fotbollsmatchen kvällstid, England-Brasilien var också underhållande och välspelad.
Detta trots att England fick stryk med 0-1........
Söndagmorron startade som alla andra ........jag ropade på Inga och beställde några mackor med kaffe. Sen kunde jag slumra vidare en stund till.
Duschen ropade att jag skulle komma på ett besök och det är alltid riktigt skönt. men alla rutiner efter "vattenbadet" kunde vara smidigare. Eller är det bara så att det är jag som borde vara smidigare.........?
Maken hostar vidare, men borde vara på bättringsväg (om han har fått "min" bacill).
Till middag fick Inga ta hand om en del rester och göra en paj. (Fanns tacofärs, broccoli, créme fraiche och riven ost) Den smakade helt ok, tyckte jag.
Nu är frågan: Vad ska vi hitta på som tilltugg till eftermiddagskaffet? Alla dessa världsproblem som måste lösas.....varje dag. 
Lägg därtill ett läckande mjölkpaket, som ta mig fa.....n lyckats söla ner i stort sett hela kylskåpet och mitt i middagspreparationen, akut fick tas omhand. Men nu är det rent i merparten av kylen iallafall.
Ska kanske ta mig i kragen och påskpynta lite.........
 
Taco/broccoli-paj till middag......
 
Påskhandduk på spisen........
 
Handdukshyllan......
 
Testkör lite....inför Blåkulla.
 
Gummorna står bra där på köksbordet.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0