Teven fick respass........

....... äntligen idag, efter att ha spenderat en dryg vecka på byrån i hallen.
Vi åkte gemensamt in till Tibro och jag blev avsläppt vid Coop, med en stor bag fylld av pantflaskor.
Maken skulle åka till återvinningscentralen med den "förbrukade" teven och lite emballage.
Gick och hämtade en vagn, ställde pantkassen däri och gick in i butiken.
Det kan inte vara sant!!! Men jodå, pantmaskinen var trasig (igen) och hade tydligen varit så i flera dagar den här gången. Fick alltså ha den stora kassen i vagnen medan jag försökte få plats med det som skulle köpas.
Påtalade i kassan att de förlorar ju kunder på sin opålitliga pantmaskin. Nästa gång jag har pantflaskor kommer jag INTE att handla där i fortsättningen.
Då vi kom hem satte Inga igång med den broccoligratäng som förbereddes igår. Men då jag inte hade något bacon hemma, fick det anstå till efter inköp idag.
Kan så meddela att gratängen var (som maken uttryckte det) bättre än väntat........
Inga hade lite feeling idag, så det blev en miniäppelpaj till eftermiddagskaffet. Även idag kunde detta avnjutas i glashuset i solsken.
Får bli en kortare tvångspromenad också idag.........men nu har visst solen hunnit gå i moln.
Rätt kyligt hade det hunnit bli på min tur......... typ runt kvarteret. 
 
Flaskorna får nu åka bil till Tidaholm imorron, med maken........
 
Broccoligratäng.......innehållande knaperstekt bacon.
 
Miniäppelpaj, serverades med vaniljglass, till kaffet.
 
Varmt och skönt i glashuset.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0