Tvätt och matlagning........

......slipper man inte undan mer än nån enstaka dag, då och då.
Så dags att vara arbetsledning till tvättmaskinen, så vi kunde få rena lakan. Sen var det då också Inga, som behövde order om hur hon skulle anrätta den fläskfilé som inte längre fick lov att bo kvar i kylen.
Det fick bli stekt filébit till pommes idag och den andra halvan blev bakad i ugnen i specialsås, att avnjuta till middag imorron.
Hur smakade då limpan? Jo den var helt ok, men kanske en aning för söt i längden (innehöll ganska mycket sirap). 
Konstigt nog behövde även en tur till mataffären göras, så jag tog en vända in till Tibro. Passade också på att beställa tid hos en ny frisör, för att testa om jag blir nöjdare med resultatet där.
Vi får se på måndag........
I posten fanns redovisningar att kolla, men där var lite övrigt att önska, så dom gick ej att slutföra.
Nybäddat och vädrat, ska det bli riktigt skönt att krypa isäng. Blir kanske lite tidigare än vanligt, då jag känner mig ovanligt trött idag.
 
Första ärmen klar........
 
Dagens middag.........
 
.........och morgondagens.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0