Inte blev det ........

.....någon årlig blodtryckskoll idag inte.
Kvart över åtta ringde de från vårdcentralen och sa att sjuksköterskan blivit tvungen att vabba.
Jaha......nästa fredag klockan halv fyra, framflyttatades det till.
Tog istället då tag i och bokade en utflykt till hösten, med symötets jubilarer. Bäst som jag höll på med detta, ringde en i gruppen och var sugen på riktigt vanligt bryggkaffe.
Hon kom omgående och det blev några timmars pratande, innan hon återvände till "barnvaktsuppdrag" i Skövde. Hade typ ledigt under skoltid.......
Fick bli diverse rester till middag, var väl sådär välsmakande......
Sen äntligen hann jag ta en skön dusch.......
Maken har fortsatt rensa i sitt kontor och åkte så till stora återvinningen i Tibro med nedmomterade skrotade hyllor. Han har kommit en bit på vägen, men än är det inte helt klart och ommöblerat. Kan nog bli fråga om någon komplettering av förvaring framöver.
Till kvällen kom sömmerskan med en liten klänning och gav tillbaka mitt motsträviga tyg, som hon inte blev sams med. Men jag klarar mig nog utan klänning, i just det tyget.......
Vattnade så i växthuset och avlägsnade en del maskrosor ur gräsmattan.
Ska skaffa mer jord för att kunna plantera klart i resterande krukor, kanske blir under morrondagen.
Sen saknas lite isbegonior till blomlådorna, kanske finns de på plats i handelsträdgården nu.......

Småfåglarna brukar sitta på snögubben, men imorse hade en stor skata landat där.

Gjorde mig en "arbetad" frukost idag.....

Klänning modell liten och tyg i retur......

"Pang" sa det ......och på två dagar blommar nu äppelträdet för fullt.

Och idag kom dom.....nu bara att göra sin plikt.

Tidig morgon......

....för maken, då han varit med bilen på verkstaden för utlåtande om "låtandet".
Hjullager eller nå't kläckte jag ur mig och höger fram, i måndags då de inte hann kolla.
Visade sig vara precis så och bromsar behövde också bytas samtidigt. Sjutusen ungefär ska de ha för kalaset och i nästa vecka blir det åtgärdat.
Maken satte igång med merparten av sin totala ommöblering i kontoret, då han kom hem och nu står en nedmonterad hylla i hallen. Den ska förpassas till återvinningscentralen i Tibro.
Inga snodde ihop lite kålpuddingsås till middag, innan jag skulle åka för klippning i Tibro.
Köpte med biskvier till kaffet som intogs på verandan idag, då det är alldeles för varmt i full sol.
Även en kartong belgiska jordgubbar fick följa med hem
Imorron ska jag på det årliga blodtryckskontrollbesöket, under förmiddagen.
Ska nog plantera ut ytterligare några tomatplantor i växthuset, innan jag landar för kvällen i fåtöljen.

Nu blommar busken vid trappan.......

Gårdagens slut.......

Ingas meny till middagen......

Busken blommar och doftar, vid tallen......

.....och äppelblommen har slagit ut.

Näst sista......

.....matchen för säsongen, tillika näst sista framträdandet för (sedan nio år tillbaka) tränaren Jürgen Klopp, var det igår kväll. Bortamatch mot Aston Villa, som till sist slutade oavgjort 3-3 efter en spännande och underhållande fotboll.
Samtidigt spelade Sverige ishockey mot Tyskland och det verkar ju ha gått riktigt bra.
Idag har det varit riktigt fint väder och lagom varmt. (Om man inte sitter i vårt glashus, trots att alla dörrar är öppna....).
Jag åkte iväg för att träffa några kompisar och det blev en trevlig stund.
Dags att handla lite förnödenheter på hemvägen och något irriterad kunde jag konstatera att varor i reklambladet inte ens under tisdagen ankommit till butiken, samt att tevetidningen inte heller fanns på plats.
Stannade även till hos kock Millner, för inköp av två portioner till middag.
Nu ska jag åter till centralorten för att klippa mig imorron, så får väl kolla av affären igen då.
Men först ska ju maken till bilverkstaden och få ett utlåtande om fordonet.
Annars har jag flyttat ytterligare tre tomatplantor till växthuset, men där var ganska svettigt så fick avbryta efter dessa. Kanske blir några fler framåt kvällen..........
 Och till kaffet idag tog vi chokladglass i strut.

Inga bjöd på varsin tonfisksallad igår kväll......

Äppelblommen är nu inte långt borta.....

Kvällsfiske nere vid sjön......

Fikautsikten.......

Jag åt kycklingfilé med stekt potatis till middag........

Han hade inte tid........

......att ta en titt på vår bils "oljud" idag.
Efter att ha varit hos vårdcentralen för provtagning, åkte jag vägen över bilverkstaden för att få ett utlåtande. Men de hade ingen möjlighet idag, utan maken får åka ner onsdag morgon.....tidigt.
Väl hemma igen blev det så äntligen frukost.
Nu får vi se vad Inga kan göra med den påsen grytbitar hon hittade i frysen. Nån form av middag ska det väl kunna bli iallafall.
Sen är det nog dags för tomat- och gurkplantorna att flytta ut i växthuset, tror jag.
En rabarberkaka kanske det kan bli också framöver.......... vi får se.
Klängstödet är nu flyttat till ett annat hörn i växthuset. Vi får se om det passar gurkplantorna bättre........
"Polar'n" är igång och jobbar, då gräset blivit högt igen. Men han hade fått en kompis, en fripassagerare som nu verkar ha ledsnat och försöker krypa av.
En paus i fåtöljen efter middagen (som Inga lyckades sådär med) innan jag/vi tar oss an växtligheten.
Jag har nu "förpassat" alla tre gurkplantorna till sitt hörn i växthuset och två tomatplantor till en kruka därute. Det får räcka för idag och så får vi se hur de trivs. Solrosorna är också utlokaliserade, men där är det mera tveksamt om de tar sig........

Det var en lugn och stilla morgon......

Här är Polar'ns nya kompis........

Några glada självsådda penséer i gräsmattan.......

Rabarberna trivs nu igen i sitt hörn, men de fick vara ifred idag....blev ingen kaka.

Nu börjar förgätmigejen blomma....här tillsammans med björbärsplantan.

Nittioårskalas.........

...... i Västerås var huvudanledningen till att vi åkte åt det hållet i helgen.
Men vi hade en solig och skön eftermiddag i Västervåla (Ängelsberg) innan vi då tog in på hotellet.
Helt ok var övernattningen, men det är ju alltid lite "meck" att sova i en ovan säng och täcket var väldigt tjockt.
Några timmars sömn blev det väl ändå och jag passade på att ta en dusch då jag ändå vaknade rätt tidigt. Men varför kan de inte se till att ha den avgränsad.....? Blir ju dyblött i hela badrummet hur man än bär sig åt och golvskrapan tar ju bara det värsta........
Frukosten var väl ok, men ingen lyx. Dock fick vi vara kvar på rummet en extra timma mot praxis.
Klockan elva checkade vi ut och gjorde då (i väntan på att kalaset skulle börja) en liten roadtrip till makens "vagga". Tillberga strax utanför Västerås, där även Hubbo kyrka finns som han döptes i.
Åkte sen ner till Östra Mälarstranden, där maken åt en glass men jag valde dricka.
Därefter var det dags att åka till lokalen för kalaset.
Många.......var det, som varken maken eller jag kände, eller ens kände igen. Men då det gått trettio år sen vi träffade merparten av hans kusiner, må det vara förlåtligt från båda sidor. Vi redde ut en del iallafall av barn, barnbarn och barnbarnsbarn.
Buffé serverades, några av barnbarnsbarnen spelade instrument och tårta avslutades det med.
Vi drog iväg hemöver och jag stannade vid Brändåsen en snabbis. Mycket för att ge chaufförsjobbet åter till maken.
Nu är vi då hemma igen. Tomatplantorna har fått vatten och jag kokade lite hallonkräm, att ta med till sängen för en stund med värmekudden.
Man blir trött av nästan ingenting numera.....hahahaa.

Gårdagens delikata (nåja åtbara) middag........

Barnbarnen roar sig med kompisar......

Finns lite "kludd" här och var i huset.....gissa av vem?

Ok frukost.......

Lustiga träd de har i Västerås.......

Höll på att få har-gäster på kalaset, en av två fastnade på bild.....

Tårtan.....eller en av tre, var väldigt god.....

Såg sista perioden........

......av hockeyn. Det gick ju väldigt bra till sist.
Idag har vi varit på resande fot, mestadels hela dagen. Åkte vid elva och stannade för varsin middagsportion pannbiff hos Dinners i Arboga. Vi satt utomhus och åt, det var inte direkt kallt där i solen.
Fortsatte sen till Västervåla, för besök hos dotter, svärson och de små barnbarnen (som hade varsin kompis i huset). Svärsonen var (som vanligt) ute och cyklade, men anlände hem strax efter vår ankomst.
Barnbarnen fick varsitt "paket" (svart plastpåse) innehållande en kudde och godisklubbor.
Vad var det för märkvärdigt med deras kuddar då? Jo de var personifierade med foto på mottagaren, ätande glass. De gillade dem iallafall........
Vi fick också glass, samt kaffe och den som inte behövde köra mer idag.....fick prosecco, öl och "mojitodrink" innan vi så småningom (med mig som chaufför) tog oss till det obemannade hotellet i Västerås. Funkade bra, vi åkte sen till Donken för kvällsmat och kaffe.
Nu ligger vi i varsin säng och slökollar på schlagerfinalen (iallafall, men bara jag....).
Imorron är det frukost i källaren och senare på dagen nittioårskalas, innan hemfärd.
Känner allt av att jag suttit på en solig och varm veranda, ganska länge i eftermiddag.

Kuddarna........

Mellandag.......

...... har vi idag. Iallafall om man fortfarande hade varit verksam i arbetslivet.
Det var när det begav sig, dock väldigt sällan jag/vi var lediga just denna dagen. Vi valde istället ledighet då inte alla andra var på språng.
Lite varierande väder idag. Uppehållsväder, men bara sol ibland och då vill det inte riktigt bli varmt.
Inga gjorde några biffar till middag och jag har varit i Tibro för några matinköp.
Så inte kylskåpet är helt tomt då vi återkommer från vår utflykt.
Imorse kom en försändelse med Early Bird och nu finns två "paket" klara för leverans imorron.
Vi får se vad mottagarna säger om föremålen. (bild imorron)
Det blev varsin (stor) Budapestbakelse med hem till kaffet. Jag fick dela min i två bitar och spara halva till kvällen.
Nu ska jag bara packa lite förnödenheter till "utflykten"..........och stryka en klänning.
Men gjorde en promenad till postlådan först och mötte där grannen, nyss hemkommen från Espagna där det hade varit bra.
Nu kvällsmacka och kaffe, plus resten av bakelsen.........
Hoppar över hockeyn och slöar till Masked singer istället.

Biffar till kvarvarande mos.........fick det bli till middag.

Kan bli mycket plommon....även i år.

Fanns mycket.......

.....att ägna sig åt idag, på Kristi flygare. Marknad i Hjo, kvartersloppis i hela Tibro och framåt kvällningen: Cruising.
Men vi valde att bara gå och skrota här hemma istället. Skönt att inte behöa leta parkering och sen bara trängas bland en massa folk. Dessutom blir det ju väldigt mycket billigare, att bara invänta Ingas middag på hemmaplan och sen ljuga lite innan kaffet.
Det blev torsk i ugn med dill, lime, purjolök och parmesanstuvning ovanpå och potatismos till.
Efter kaffet bänkar jag mig nu vid teven för att se en svensk film på ettan.
Följt av del två (av musikspektaklet) på samma kanal, lite senare ikväll. Jo jag tänker genomlida även denna..... men avstår att titta på lördag.
Vädret har också blivit lite "halvkallt", så lockar inte det heller till utflykt. Får vila tills vi ska på visit i fritidshuset och sen släktkalas...... i helgen.

Fisk med tillbehör.......

Nu börjar gullvivorna titta upp även nere i den vilda slänten......

.....och vissa exemplar är i annan färg.

Finns även andra sorters vackra exemplar i slänten.

Nu får vi se om persilja och sallad tar sig.......

Med skämskudde.......

......i högsta beredskap har jag idag legat på värme en hel del, samtidigt som teven gått "varm".
Som jag nämnt förut har reklaminslagen för Apotek Hjärtat varit riktigt dåliga och ju fler nya inslag som dyker upp, ju sämre blir dom.......... trodde inte det var möjligt, men så är det.
Inga fixade kycklingfilé med champinjon/lökstuvning och pommes till middag.
Under tiden var sopbilen här och tömde, men fattar inte varför de ibland ställer tunnan vid vägen då det är en (ja inte ens det) meter till plattorna där de tog den, precis bakom häcken.
Den SKA ställas tillbaka där den tas (inom fem meter från vägen) så undrar vad som är problemet.
Åkte därefter en snabb inköpsrunda till centralorten.
Fika vid hemkomsten och nu har maken tagit med bilen på utflykt till Tidaholm och där möte i bluesföreningen.
Har i eftermiddag trillat ner en del regn och mullrat lite åska på avstånd.
Med "tröttmössa" sitter jag parkerad i fåtöljen och diskuterar som bäst med Inga, över middagsvalet till imorgon. Lutar nog åt fisk i nån form.......
Såg förresten första delfinalen av Eurovisionsschlagern igår och det ENDA bidraget som någorlunda tilltalade min musiksmak, var Polens. Gick de vidare till lördag? Oh noooo, men alla rena skitbidragen gjorde så........
Har sagt det förut, man får ju skylla sig själv om man slösar sin tid på eländet och jag rättar in mig efter det........

Gårdagens avslutning.......

Vad Inga serverade idag........

Plommonträdet blommar för fullt.

De allra första körsbärsblommorna på vårt lilla träd.

Bäst att njuta av dom, medan det varar.

Blev inte särskilt dyrt........

........ på shoppingrundan, i väntan på att makens tåg skulle anlända.
Var inne i en klädbutik, men hittade inget som retade aptiten och egentligen behövde jag ju inget heller.....
Investerade dock i blompinnar till tomatplantorna och lite bröd, innan jag åkte bort till stationen. Tåget var en aning sent och jag var där tidigt. Trist att sitta sysslolös i bilen och vänta, så jag tvingade det motsträviga benet med på en "promenad" till pressbyrån och köpte korv i bröd med dricka.
Återvände sen mer än gärna till bilens sittplats för vila......
Tog inte lång tid förrän ett godståg dundrade förbi och makens tåg därefter rullade in.
Väl hemma var det sängen och värme som hägrade.......
Vaknade idag och föreslog maken att servera mig macka med kaffe på sängen, vilket han gjorde....
Har inte blivit många knop under förmiddagen, men Inga satte iallafall igång och lagade middagen i vanlig tid.
Maken har sen lagt pallkragen på plats, monterat snigelskyddet och så har vi lagt i tidningar.
Den jord som fanns hemma är påfylld däri och eftermiddagskaffet drucket.
Inga har kokat rabarberkräm, medan jag hängde tvätt.........
Ikväll åkte vi ner till obemannade butiken och handlade tre säckar jord, som nu ligger i den på plats, färdigmonterade pallkragen. Däri har jag nu sått persilja och sallad. I en kruka i växthuset blev det satt dillfrön.

I väntan på tåget........utsikt över Kulturhuset Oden.

Så kom då tåget innehållande maken......

Middagen är serverad.......

Leker han i sandlådan.......hahaaa

Avsmakad och godkänd.....tredje koket för säsongen.

Dagens kaffebröd.......

Såklart.......

........vann mitt Liverpool på hemmaplan och spöade barnbarnens Tottenham ganska rejält (4-2).
Nu är det bara några matcher kvar av denna säsong och någon ligaseger lär det INTE bli, men fortfarande finns en teoretisk chans......
Började efter matchen att plantera om tomatplantor, men upptäckte att jag inte har tillräckligt med stora krukor. Får se hur det löses.....
Inatt har det regnat, dock är nu nästan solen tillbaka.
Men Inga är ganska trött efter att ha städat stora delar av huset, samt diskat köksfläkten. Så hon vägrade laga mat och då var det ju tur att det fanns en portion kåldolme i frysen, som kock Dafgård tillagat. Jag lider av "sympati-trötthet" och kommer att  tillbringa några timmar i fåtöljen.
Lite senare har jag beslutat att kombinera en aning shopping, med att hämta maken vid tåget.... ikväll.
Kompisen messade precis att hon kommer och hämtar sina plantor, som överlevt här i en vecka....... nästan allihop.
En av hennes tomatplantor fick bo kvar här, som tack och det är en sort som inte jag har haft förut. Blir spännande.
Nu har resten åkt hem, men det märks nästan inte, eftersom bordet istället är fyllt av mina små plantor .......i större krukor.
Det är väl snart dags att sätta ut samtliga i växthuset. Men det får dröja en dryg vecka till iallafall.
Gick en runda med sekatören i trädgården, men den varade inte särskilt länge.
Nu lite vila i fåtöljen, innan avfärd mot Skövde.

Tur det finns andra kockar.....än Inga, ibland.

De tar mer och mer plats på köksbordet.........

I Stockholm........

........firades artonåringen på lokal med föräldrar, syskon, flickvän och andra släktingar.
Här i Fagersanna beslutade jag mig för att fira på egen hand, genom att investera i en pizza.
Den räckte även till söndagsmiddag........
Skulle sen bara bädda nytt i sängen och ta kvällskaffe........
Men dessa djä....la mjölkpakets-korkar som läcker, gjorde att det fick bli en totalrenovering av kylskåpet innan sänggåendet. Både trött och förbannad var jag. Varenda hylla (även dörrens) var nedsölade och alla övriga "invånare" i kylen behövde spolas av och torkas.
Söndagen har sen gått i ganska makligt tempo (som vanligt numera, typ därtill är jag nödd och tvungen).
Startade med skink-och gräslöksmacka, juice och kaffe. Därefter inte särskilt många knop, förrän jag plockade ihop återvinningsmaterialet och gjorde en resa med detta, som avslutades på loppisen.
Åt dock en "lättlunch" först, bestående av en rostad brödskiva med resterande musselstuvning från igår.
Hittade portionspåsar av dillchips i loppis-cafét att fylla på mitt förråd av, kaka till kaffet och för övrigt en kul "emballering" till ganska nära förestående uppvaktning.
Väl hemma igen testade jag den nyköpta smala spaden en stund och tog bort en del ogräs. Nu ska jag äta sen middag (pizzan) i väntan på matchstart om en halvtimma.
Nu gäller det.........Liverpool eller Tottenham, vilka tar tre poäng?
Imorron kommer sen maken hem framåt kvällningen, kanske hämtar jag vid tåget....... annars får han ta bussen.

Min lördagskvällsmat......och söndagsmiddag.

Köpte ram på loppis igår och nu har snögubbepusslet fått en plats i syrumsfönstret.

Toscabit från loppisen till kaffet......

Nu blommar alla mina gullvivor som bäst........

Inga världsomseglingar direkt......

......... nu heller att rapportera om. Men en del händer även i ett (alltför) stilla pensionärsliv....... ....som tur är. Om man inte har för stora krav på aktion och kan ta vara på även små ting.
Gränserna för möjliga aktiviteter flyttas undan för undan, till ett snävare utbud än vad huv'et vill acceptera. Ingen direkt humörhöjare alltså........
Men första maj skjutsade jag iallafall maken till tåget, för han längtade till huvudstadens bluesutbud och sen kan han ju också besöka/bo hos barnbarnen och idag dessutom vara med och gratulera en som blir myndig. (Jag skickade sms och swish här hemifrån)
Efter avlämningen vid stationen, åkte jag till Lidl och shoppade loss lite, fortsatte sen (frivilligt) till Biltema, inhandlade pallkrage och en smal spade. Nyttjandet av dessa får dock invänta makens hemkomst...... och mera jordsäckar.
Torsdagen anlände sen och då var det dags att ta bonusdottern på en utlovad födelsedags-resa (i efterhand). Vädret var perfekt och vi startade mot resmålet....... Skroten i Skene.
Det blev lite inköp av olika tyger (för båda) och på hemväg stannade vi på ett kondis i Ulricehamn.
Väl hemma var tanten helt slut i kroppen, men inte i knoppen.......
Fredagen startade med en ordentlig sovmorgon och sen kålsoppa till lunch (från frysen) innan det blev en tur till Tibro. Skulle in och köpa musslor .....och kaffebröd, för ett besök hos reskompisen med det opererade knät.
Träffade då på två fd. kollegor från längesen (på posten), varav den ena hoppade på kryckor. Hon hade åkt skidor......... i början av mars. Men kul med en liten pratstund, då det var väldigt längesen jag träffade den andra.
Jodå det gick väl sa sen resekompisen, men tyckte det var lite långsamt. Hade ju gärna varit helt bra helst igår, men har X antal veckor till "att se fram emot" med konvalescens.
Blev också en sväng till handelsträdgården i Mölltorp, innan jag tog kväll och åt min räktårtebit från bästa stället i Tibro.
Under tiden äts det glass i stora lass uppe i huvudstaden, samt "springs" på bluesklubbar, löps Kungsholmen runt och idag firas en nybliven artonåring.
Jag passade på att ta en tur till Hjo. Ett av mina tre presentkort i en viss affär tog slut och vid hemkomsten kunde jag sen avnjuta stuvade musslor till middag.

Välkomstkommittén för morfar vid ankomst till Stockholm.......

Den vanligt förekommande solnedgången såhär års.......

Utflyktslunch torsdag......

....och utsikt från fikan i Ulricehamn, på hemväg.

Bonusdotterns tyghög.....från utflykten.

Blommande träd vid handelsträdgården.......

Arton år idag........

Klar för lite lördags-shopping........

......och som sagt, i Stockholm äts det en hel del glass.

Ankjogg........

........ anordnas ju varje år vid Ånaplan i Tibro, så också i år.
När jag var och handlade i fredags blev jag stoppad i Gallerian av representanter från Lions, som säljer certifikat till denna jogg. Brukar ju alltid köpa så inga problem, utan då vart det avklarat även detta år. Dock brukar jag aldrig ha turen och vinna något........
Inhandlade också en bit räktårta (ICAs variant). Inga fel på den men får bara bronsplats i mitt omdöme, vad det gäller Tibros utbud. Två andra ställen har bättre varianter på temat.
Annars är det nu dagen efter loppisen här hemma och allt är undanstuvat igen. Så småningom tittade även solen fram och jag gjorde en snabbvisit till stora loppisen. Bara ett litet fynd där idag för min del.
Inga serverade färdiga kycklingspett och potatisgratäng (från påse) till middag.
Tvingade mig sen att riva runt i trädgården, det mest nödvändiga. Gissa om det blev protester....... fick ta "halvtid" och på't igen efter en stund.
Nu får det bli en paus, både där och....här. Har ingen energi kvar, batteriet är dåligt laddat........ och inget intressant att skriva om.

Undrar om det blir lika fin solnedgång ikväll......?

Inga var snäll imorse........

.....men "fuskade lite" till middag.

Loppisdags........

......var det då alltså,  med början klockan elva.
Det dröjde inte särskilt länge innan de första möjliga kunderna kom. Hade plockat fram en låda av fars bok och delade ut till alla som ville ha. Det verkade vara uppskattat.
Besökare/kunder kom så i en strid ström ända fram till halv två ungefär. Så den sista timman var det folktomt, men ändå får jag säga att det var över förväntan. Blev av med några stora grejer och många intressanta konversationer blev det, med både kända och okända personer.
En del stickat och virkat gick också åt......men det finns myyyyycket kvar iallafall.
Kul ändå att en hel låda av fars bok med illustrationer av broder Hans Westman (fd. scenograf på TV i Göteborg)  fick "nya hem" och blir lästa (kan man hoppas), som jag vet att pappa hemskt gärna ville.
Maken åkte bort till fotbollsplanen för att se Fagersanna IF spela match, tidig eftermiddag och jag har i efterhand tittat på Liverpools tidiga match. Blev bara oavgjort tyvärr, för deras del på bortaplan.
Maken drog sedan på bluestillställning i Tidaholm och jag vilar mina stela lemmar och det motsträviga benet i fåtöljen. Ute skiner solen fint..........
Om armar och ben vore på samma våglängd som mitt huvud, hade det nog kunnat blivit en del trädgårdsarbete, men, men.......

En låda tom......men finns fler. Vill nån ha ett ex. är det bara att höra av sig.

Tog lite snabblunch under loppisen......

Loppisbesökarna beundrade vår utsikt och solen började så smått komma igång. I natt fick vi lite snö igen....

Fanns thai-mat kvar att värma till middag........

Om

Min profilbild

Gerd Berg

Sportintresserad, stickande, broderande, fotograferande "tant" som gillar att se sig om i världen och testa sina språkkunskaper...... Bor fint i Fagersanna vid sjön Örlen i Tibro kommun Västergötland.