Återfall...

Sent igår kväll kom dom och redan idag på förmiddagen drog dom med mig till Hem&Hobby i Hjo.
Tjatade på mig, du kan väl följa med, det är så tråkigt att behöva åka själva, utan barn.
Nej, så gick det inte till, om det nu var någon som trodde på det.
Barnen var dock snälla och stannade hemma för att leka med sin morfar, som (så många andra herrar) har svårt för affärer i allmänhet och den i synnerhet. Det är vanligt förekommande, att man på parkeringen utanför ser "chaufförer" snällt vänta i bilen, om de inte läser tidning, tar de en "power-nap". En rejäl stunds avkoppling brukar det kunna bli.
Idag hade vi gott om tid, dottern med make, (ja det finns såna som gillar shopping, hon har hittat en) kan strosa runt nästan hur länge som helst, så  jag behövde inte känna någon stress. Systematiskt, i lugn takt och med mycket eftertänksamhet jobbade jag mig igenom butikens utbud. Många saker blev det.....som vanligt.
När vi var klara, skulle vi bara åka till mataffären en snabbis och sedan hem för att "rädda" morfar.
Centrum i Hjo var närmast och bara två minuter senare parkerade vi utanför Konsum.
Mitt emot parkeringen har Hem&Hobby en "filial". Tanken slog oss samtidigt: Tänk om dom har något där som vi missade i "stora affären". Så vi var naturligtvis tvungna att göra en "ska bara".......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0