Doggybag

Hade några kompisar här igår, på "mat & prat". Vad jag förstår så är det en vanlig utveckling, av det som förr i tiden hette symöte. Numera har vi rationaliserat bort sy, både i namnet och som sysselsättning på träffarna, så kort och gott möte, har vi lite då och då.
Till denna sammankomst hade jag "kokat ihop" en pastarätt, som vi åt med god aptit, samtidigt som vi pratade.
Ja, det var bara kvinnor, så vi klarade det. Trots att vi stoppade i oss en hel del, blev det mycket kvar, kunde ju frågat om de ville haft doggybags med sig hem, men gjorde inte detta, så pastarätt står på menyn för min del, både idag och imorgon.
Dessutom fick maken matlåda med ovanstående innehåll. Jag kan äta pasta nära nog sju dagar i veckan, men det är nog bäst att jag serverar något annat i hans "doggybag" till jobbet imorgon.
Få se nu vad vi kan ha för andra rester....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0