Entusiasmen som kom av sig......

Mulet, kallt och lite blåsigt, det hade vi inte beställt! Vart tog solen vägen och med den inspirationen till fönsterputsning? Plockade ändå fram "grejerna" och gav mig på framsidans fönster, först ut datarummet med två seriöst smutsiga rutor. Ganska nice att kunna se ut igen, utan att ha en dimridå framför ögonen.
Visst duggregnade det lite, men det kändes rätt bra i alla fall. Då började det snöa!
Ok då, men "gäststugan" behövde befrias från julgardinen och då var det lika bra att svabba av de fönsterna också, när jag ändå var där ute.
Men sen fick det vara nog, kom att tänka på ett bra ordspråk: "Gör inte idag vad du kan skjuta upp till imorgon".
Ett mycket bra råd som passade utmärkt som undanflykt för att krypa tillbaka in i värmen och min hörna med handarbeten.
Jodå, jag har påbörjat några projekt, som på sikt kanske blir något av. Adventskalendern då? undrar kanske någon, den har blivit ett offer för ordspråket ovan.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hejsan Gerd!



Fick länken av din man. Så jag tyckte det var kul att gå in och läsa din blogg. Måste säga att du varit duktig idag med fönsterputsning. Vi har vaken haft snö eller regn idag, men grått och trist har det varit ändå.

Det var ett mycket bra ordspråk i den också.



Ha en jätte fin annandag påsk.



//Marie

2010-04-05 @ 18:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0