Knut ????

Varmt och skönt, kaffet smakade lika bra idag på altanen, i solen. Fåglarna kvittrar och flyger gärna till min frömatare för att ta sig ett smakprov. Undrar vad det blir för betyg på solrosfrö och jordnötter?
Inget som hamnar i Guide Michelin direkt, men gästerna verkar återkomma.
I eftermiddag såg jag en bofink ta en tur dit, om han hette Knut hann jag aldrig fråga, men han kanske återkommer.
Snön är till min stora glädje, snart ett minne blott. Jag hoppas innerligt att det också så förblir, vill inte ha några bakslag på väderleksfronten. Det räcker nu!
Maken lade upp några små "isflak" på trädäcket från gräsmattan, så vi kunde njuta av "förintelsen" på första parkett,  medan vi intog vårt kaffe. Hur makaber får man vara?
Aprilväder är ju allmänt känt för att vara opålitligt och växlande, men idag sköter det sig ypperligt.
Högsta betyget idag, går till- vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0