Undrens tid är inte förbi.......

Idag har det varit regnigt, följt av sol, sen snöade det lite, innan solen sken igen. Därefter haglade det en kort stund innan solen kom tillbaka och nu mulnar det på ytterligare en gång. Aprilväder kallas det med rätta.
Nu är det nog ingen risk att det ska bli riktigt dåligt, som det var för exakt 30 år sedan, idag. Då var det full snöstorm och kaos. Att jag kommer ihåg detta, beror på en kompis, som just den dagen fick sitt första barn, en flicka, som idag alltså firar jämt. Hoppas nu att vägarna håller sig torra och fina,  återstoden av dagen, för alldeles nyss fick jag via "facebook i mobilen", meddelande om att stockholmarna är på väg till Fagersanna, ja inte allihop, bara fyra stycken. Två stora och två små dyker väl upp vid halvtio-tiden ikväll och vill ha nybakat bröd.
Vilken tur att jag har bakat i eftermiddag, så de inte blir besvikna!

Precis när jag tog sista plåten ur ugnen, hördes ett slamrade ljud utanför. Nyfiket gick jag dit för att undersöka saken.
Tro det eller ej, men vad fick jag se: Maken rullade upp soptunnan till vägen för morgondagens tömning,
UTAN ATT JAG HADE SAGT NÅGOT!
Det är inte så dumt med en blogg i allafall, kanske.......

Kommentarer
Postat av: Angela

Vilken fin bild på killarna.

Jag tycker att Joel är en minikopia på din morfar :-)

2010-04-29 @ 10:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0