Va bra att det regnar!!!!

Tittade precis ut genom mitt fönster vid datorn. Normalt sett är det alltid fin utsikt, men vädret kan variera väldigt.
I vintras satt jag och såg på hur snön sakta lade sig i högar på gräsmattan nedanför. Första snöfallet var mysigt, sen var det kul att snön låg kvar som omväxling. Därefter blev det så pass mycket att det var pittoreskt och ovanligt i våra trakter. Riktigt roligt var det, att de som hade sportlov faktiskt kunde idka vintersporter på hemmaplan, men...
Bilen blev översnöad mer än en gång, till att skotta var man nödd och tvungen och inget slut på nederbörden i sikte, var det.
Minns en fredag, då jag diskuterade situationen med grannen mellan skyffeltagen. Det fanns ingenstans att göra av snön, konstaterade vi.....
Sen kom lördagen, då var det bara att ge upp, sitta inne och bli mer eller mindre hysterisk på eländet, som oavbrutet fortsatte att vräka ner. Vid mitt "datorfönster" fanns ingen utsikt längre, det var snövall upp på halva rutan.
Som tur var vände det den helgen, vi fick vänja oss vid att ha massorna kvar ungefär en månad, men sen började det sakta men säkert försvinna och det som "göms i snö kom upp i tö!"
Vi har redan hunnit njuta av en hel del sol och varma dagar på uteplatsen. Igår var en av dem. Men idag kan jag nog, helt egoistiskt, tycka att det är skönt med regn. Av den enkla anledningen att jag inte behöver gå miste om något, utan i lugn och ro kan fortsätta, vara seg och snyta mig stup i kvarten.
Så idag är jag ändå rätt nöjd med vädret.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0