Dom är redan här!

Satt på jobbet och åt lunch, då ringde min mobil, som för det mesta är tyst och snäll. Det var stockholmare i andra ändan, som förvarnade om att de precis satte sig i bilen för att åka till "sommarstugan". -Så vi ses när du slutar!
Fick ta vägen om  affären för inköp av lite korv att grilla och när jag svängde ner på gården hemma, stod redan deras bil där.
Vi bestämde oss för att skoja med morfar, som inte heller visste, att de skulle anlända idag, så vi "gömde" deras bil och satt tysta i huset när han kom hem vid halv sju. Innan, när jag spanade efter makens bil, passerade några grannar som var på hemväg efter en motionsrunda. Hade inte varit fel om de gått en runda åt mig också. Varför kan man inte lägga ut sådant på entreprenad? Att köpa tjänster som man inte själv vill utföra är ju trendigt och just motion skulle vara väldigt behändigt att kunna "leja för"!
Ikväll var det återigen en full regnbåge över vårt hus. Jag har hört att det ska finnas en skatt nedgrävd vid regnbågens slut....
Då borde vi ju ligga bra till om regnbågen både börjar och slutar på vår tomt!!!!!


Här är dom....i full gång


Redigt och glatt motionerande grannar.


regnbåge över Fagersanna...igen!


...och som vanligt slutar dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0