Jag är "ledig"?

Så har jag då gjort sista dagen som turistvärdinna, (för den här gången i alla fall.) Det är ju tyvärr så att det är ett säsongsarbete för de flesta, då det helt klart "går åt" många fler under sommarhalvåret på våra breddgrader.
Den som lyckas "knäcka nöten" om helårs-turism, så det ekonomiskt går runt, sitter på en guldgruva.
För att inte tala om vilket roligt jobb det vore att året runt få ägna sig åt att ge folk upplevelser och rekreation, oberoende av vilken årstid eller väderlek dagen bjuder.
Hur som helst så är det nu tillbaka på ruta ett som gäller. Jag står alltså till arbetsmarknadens förfogande,
återigen till 100%. Har kollat utbudet på Platsbanken idag, inte många jobb som matchar min profil, än mindre i antal blir det om man bara kan söka heltidstjänster. "Jobblinjen" förbryllar mig fortfarande, (eller i klarspråk gör mig heligt förbannad) antingen jobba heltid eller vara arbetslös heltid. Inte kunna hoppa på det som finns utan att behöva ha koll på om du "har råd att jobba". Som väl var hade jag både råd och turen, att få prova på turistbranschen i sommar, vilket jag inte ångrar. Får tro, att jag också var till någon nytta....


Ett avslutat kapitel....


I brist på solnedgång får det bli fina luktärter

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju klart att du var till någon nytta! :o) / Maria L.

2010-08-25 @ 11:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0