Nässeldjungel halverad

Idag har lien och jag varit på andra sidan häcken och mejat ner en hel del nässlor, de vi kom åt med förenade krafter. Jag har nämligen länge retat mig på de nässlor som vajat som bakgrund till en hyfsat ansad häck. De har stört min sjöutsikt. Visst kunde jag titta på sjön där de inte växt sig så höga. Men precis som en historia jag hört sen barnsben om "Krösa-Karl", som var tvungen att titta ut genom det fönster där utsikten var sämst, trots att han hade flera andra alternativ, störde just denna fläck mig. Har inte vågat "vifta så mycket med armen" sen jag sträckte mig ordentligt i början av sommaren, men det verkar ha gått bra idag. Kanske om andan faller på igen, kan jag våga mig på resten där nere också, för det finns mycket nässlor kvar. Men nu ser jag dom inte så fort jag tittar ut genom fönstret.
Blev lite rastlös nu i eftermiddag i brist på sysselsättning, men hittade ett jästpaket i kylen så nu jäser bröddegen.
Det ska bli lite "mormors-brödkakor" så snart äggklockan kallar.
Imorgon är det fredag igen, förstår inte hur fort veckorna försvinner. Känns som det var igår jag var på torghandel senast. Ska nog inhandla några mer höstblommor och göra en liten ansiktslyftning i fler krukor och fönsterlådan på "sommarstugan".


Färska jordgubbar (i aug.)& lite blåbär är dagens skörd från trädgården


De var goda!


Men titta, en solnedgång har fastnat ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0