Shopping-runda och småsten

Det var ett bra tag sedan jag ägnade mig åt lite "seriösare" shopping, så idag var det dags att undersöka utbudet i detaljhandeln på Stallsiken i Skövde. Dagen startade dock med frukostbesök på altanen. Det var väldigt länge sen Gun och jag träffades, så vi hade en del att uppdatera. (Vissa kallar det skvaller, men det är bara ljug och förtal.) Hur som helst hade vi en trevlig pratstund i fint väder.
Därefter startade min turné till affärerna, hann att avverka Mediamarkt (en snabbis), Rusta och ÖB innan det var dags för mellanmål, en Max Junior. Slank sen in på Skokanonen och hittade ett par sandaler billigt, som kändes sköna.
Sen var det roliga nästan över, men ett stopp vid Sparhuset för de vanliga matinköpen var kvar på listan, vilket jag inte har något emot. Ja faktiskt, fortfarande är det roligt att handla mat! Alla vardagliga göromål behöver inte förorsaka leda och stress. Tvärtom det är till och med rogivande att gå runt mellan hyllorna och "tagga ner".
Sen som lite "efterrätt" var det ju tisdag och öppet på Second Hand-butiken, där jag också idag hittade några inredningsfynd.


Helt rätt, en påse småsten hittade jag på Second Hand idag,
vilket är exakt likadana som de jag hade med hem från språkresan
i England när jag var sjutton år. (Nostalgi för en femma!)


Köttfärssåsen till morgondagens matlåda får godkänt,
liksom vitlöksbröden jag stekte till kvällskaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0