Älg

Idag har jag varit på mitt andra jobb, som assistent. Fint väder, skön hundpromenad och stryka tvätt ute, i skuggan.
Kan inte klaga. När vi mitt på dagen åkte för att handla, hoppade det helt plötsligt ut en älgko ur skogen, ungefär 30 meter framför bilen, för att sedan snabbt försvinna in bland träden på andra sidan vägen.
Vi blev mer snopna, än rädda och det var aldrig någon risk för kollision.
Efter jobbet var det dags för shoppingrundan i Hjo, med väninnan. Vi startade med "filialen", där hon hittade det hon sökte, vilket vi firade med glass i hamnen, innan vi gav oss på huvudaffären.
De hade fått hem gardinfästen, så nu måste jag inte dit på ett tag, men imorgon blir det Karlssons i Mariestad, efter anställningsintervjun. De kanske har något roligt, vem vet?
Maken har redan satt upp gardinstången, (kors i taket) så nu finns ingen återvändo, den längtar efter sina gardiner.
Vi får se vad jag orkar, efter Mariestadsäventyret imorgon.
Spanien vann i alla fall över Tyskland i VM, så nu väntar min "önskefinal" mot Holland på söndag. (när inte England finns kvar)
Inga hann inte med riktigt idag, solen försvann innan kameran kom fram, så det blir ett foto från igår, på temat "välordnad trädgård"!


På vissa ställen växer det minsann utan bevattning.....
Varför är det på detta viset???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0