Det är för varmt.....

Jo, man får tycka att det är för varmt och det är tillåtet att klaga på värmen. Jag har aldrig varit något fan av temperaturer över 25 grader. Det räcker gott och väl! Som tur är har vi på Turistbyrån i Karlsborg, en fungerande luftkonditionering, vilket inte finns på alla arbetsplatser. Jag tycker synd om de stackare som sitter i kassan på Kometens Livs på Sparhuset, där är olidligt varmt på sommaren och fruktansvärt kallt på vintern.
Det går ju an att åka dit en kort stund och göra sina inköp, men choklad ska man inte köpa på sommaren!
Är man förståndig köper man inte choklad under någon annan årstid heller, men det är ett helt annat problem.
Idag fick jag oväntat besök av maken på jobbet, (men han fick inget Gevaliakaffe).
Han hade luskat ut att det var något, (förmodligen "kasst"!) bluesuppträdande i Forsvik på måndag och ville att vi bokade platser. Då han förmodligen hade utfört den städorder, jag ålagt honom, (hade nog inte "vågat" komma och hälsa på annars) kunde han väl få lite belöning. Jag får väl genomlida ytterligare en bluesafton i Karlsborg.
Vi har varit några gånger, förr om åren. Denna gången är det i Forsvik.
"Ingo" hade städat, så "Inga" fick väl bita ihop och fixa till de där jä....a gardinerna. Inte var det roligt inte, men nu är det klart. Sängen väntar och gräsklippning på jobbet imorgon.


Än är det liv i blommorna


Några till!


Godnatt 9 juli 2010...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0