Det växer bär och cyklar

Har precis "skördat" smultron och de första jordgubbarna. Det blev en handfull, plus fyra stycken, totalt.
Sen tog jag en sväng runt ägorna för att dokumentera lite av den andra växtligheten.
Kunde då konstatera att de tre cyklarna på baksidan av redskapsskjulet, snart "har växt fast".
De är i alla fall på väg att "smälta in" miljön. Vidare såg jag som vanligt några av alla mina "vänner", måsarna, sitta på utkik i strålkastarna över tennisbanan och spana över det de antagligen betraktar som sina domäner.
Måsarna, är de som till både vardag och helg brukar dekorera våra bilar, med sina "installationer".
Vad som är bra konst kan ju variera i tycke och smak. I det här fallet har vi väldigt skilda åsikter, i alla fall vad det rör placeringen av ovannämnda verk.
Fågellivet är för övrigt rikt, om man ska räkna i antal. Förutom för många måsarna, har vi också ett ansenligt gäng kajor, som ibland flyger in i horder och occuperar grannens eller vår björk.
Min väninna som var här i veckan, fick associationer till en berömd Hitchcock-film.
Nu har jag gjort mig förtjänt av...........


Kvällens efterrätt


"Uppstallation" i det gröna


Koll på läget!


Tack och hej! klockan 21.52 i Fagersanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0