Regn i kvadrat

Idag behövde jag inte känna att jag skulle ha varit ute i det vackra vädret, för det fanns inget sådant. Det var helt OK att vara inne och jobba. Tycker i och för sig detsamma, när det är för varmt. Då är det skönt med en fungerande AC, vilket vi har! Ibland kan det också ha sina fördelar med att det regnar. Så var fallet, när en familj med två barn kom in och frågade vad man kunde göra i rådande väder. Medan jag pratade med föräldrarna, sa plötsligt den lille killen: "Jag har ont i magen" och sen kom det lite grann på golvet. Fadern tog genast med honom ut och där "la han en pizza" som Uggla sjunger om. Eftersom det regnade behövde vi bara hälla på några extra hinkar vatten för att få undan eländet mitt framför ingången, så det var ganska smidigt, trots allt.
Det var väldigt många idag, som ville kolla väderutsikterna för resten av veckan. Så med hjälp av de hemsidor på nätet som "spår in i framtiden" har vi lovat våra turister, ganska bra imorgon och jättebra på tisdag, sen såg det lite mer osäkert ut igen, hur det blir. Men en regnig dag då och då är bra för grönsaker och blommor, som då inte behöver vattnas. Dock växer även gräset snabbare och jag får nog boka "en date" med gräsklipparen på onsdag, när jag är ledig.


Utsikt genom regnig ruta från min "dataplats"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0